Friss

RSS

Friss topikok

Linkblog

Brutális ötletek helyett valódi megoldás kellene

2012.02.02. 15:35 Irsa Albert


Több médium is beszámolt arról a szakértők által is kivitelezhetetlennek és elképesztőnek tartott javaslatról, amelyet Tarlós István, de lehet, hogy Rogán Antal talált ki. Pontosan a mai napig nem lehet tudni, ki jegyzi az döbbenetes javaslatot, mert a komoly társadalmi visszhang után nyoma veszett a gazdájának, s minden hírbehozott kormánypárti politikus a másikat nevezi meg ötletgazdaként.

Azonban miközben az egymásra mutogatás megy, mindenki megfeledkezik róla, hogy Budapest és azt megközelítő autóforgalom legnagyobb vesztese a főváros környéki agglomeráció. Az összes fontos autósztráda betorkolás a fővárosba közvetlenül valamelyik jelentős Pest megyei település mellett halad el. A zaj és a környezetvédelmi hatás már így is megyei lakosok ezreinek életét keseríti meg.

Az átmenő forgalmon túl számtalan településnek, mint például Budaörs, Törökbálint, Dunakeszi, Budapest bevásárló forgalmát is ki kell szolgálnia. Az itt élők egy része a nyugodt hétvégéket csak hírből ismerik, lévén ilyenkor zúdul rájuk hazánk legnagyobb városának autóáradata, hogy lakosai a következő heti családi bevásárlásnak eleget tegyenek. Megemlítendő még azoknak a településeknek a helyzete, amelyet a budapesti autósok menekülő, elkerülő útként használnak azért, hogy ne kelljen felhajtani az egyébként szintén túlzsúfolt M0 elkerülőre, vagy azért, hogy megspórolják az autósztráda díját.

Elviselhetetlen forgalom az M1-M7 Budapestről kivezető szakaszán (képünk illusztráció)

 

Látható tehát az, hogy a fővárosi hatalmas autóforgalom nem kizárólag Budapestet terheli, a most felvetett megoldásból – még ha az oly’ rossz is – kizárólag a nagyváros és annak költségvetése látna hasznot. Ha jogosnak tartották annak idején, még a Demszky-érában azt a felvetést, hogy az agglomeráció járuljon hozzá a BKV működéséhez, abban az esetben jogosnak kell tekinteni a Buda és Pest környéki települések azon esetleges elvárását, hogy bármilyen Budapesten bevezetett útadóból (persze ha ésszerűen van megtervezve és kivitelezve) részesüljenek ezek a települések is. Hiszen az elmúlt években számtalan közlekedési fejlesztés olyan módon lett kivitelezve, hogy a kis településeket vagy teljesen kihagyták az egyeztetésekből, vagy inkább rosszul jártak, mint jól. Azt sem szabad elfelejteni, hogy rengeteg település, például Budaörs, évek óta százmilliós összegekben járul hozzá a BKV működéséhez.

Kérdés tehát, hogy bűnbakkeresés helyett megindulhat-e egy olyan megoldás keresése, amely kölcsönösen előnyös lesz mind a Budapesten élők, mint a Pest megyeiek számára.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://pestmegyefigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr544051099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása